Πολλές φορές οι γονείς αναρωτιούνται τι ακριβώς μαθαίνει ένα παιδί παρακολουθώντας Μουσικοκινητική. Με τρόπο πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτήν την ενασχόληση ώστε να είναι πραγματικά επωφελής για το ίδιο;
Έτσι σκέφτονται και εγώ ταυτόχρονα απαντώ:
Μαθαίνει κάτι στη Μουσικοκινητική?
Και βέβαια μαθαίνει αλλά όχι με τον κλασικό τρόπο. Το μάθημα της Μουσικοκινητικής έχει σαν στόχο να εισάγει το παιδί στον κόσμο της μουσικής ενισχύοντας ταυτόχρονα κοινωνικές, νοητικές, γλωσσικές, ακουστικές και κινητικές δεξιότητες.
Μήπως απλά περνάει την ώρα του παίζοντας σε έναν εξειδικευμένο παιδότοπο?
Περνάει την ώρα του μαθαίνοντας με έναν τρόπο που στα μάτια των παιδιών φαίνεται σαν παιχνίδι. Ο χώρος του Ωδείου ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι παιδότοπος! Το πρόγραμμα σπουδών της Μουσικοκινητικής είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να διδάσκει βιωματικά στα παιδιά βασικές έννοιες της μουσικής (ρυθμός, συγχρονισμός, τονικό ύψος, ένταση, οργανογνωσία κ.α.). Ταυτόχρονα, στοχεύει σε συγκεκριμένα μαθησιακά αποτελέσματα με συνέπεια και σχολαστικότητα. Στην πραγματικότητα είναι μια προσεκτικά διαμορφωμένη μέθοδος μουσικής εκπαίδευσης για την προσχολική ηλικία.
Μπορεί να πηγαίνει όποτε θέλει ή όποτε δεν έχει κάτι άλλο να κάνει?
Οι γονείς χρειάζεται να κατανοήσουν ότι προκειμένου ένα παιδί να παρακολουθήσει σωστά και να αντλήσει όλα τα παραπάνω οφέλη, η εβδομαδιαία παρουσία του είναι απαραίτητη! Καλό θα ήταν το παιδί να απουσιάζει μόνο όταν προκύπτουν λόγοι υγείας. Μένοντας σταθεροί στην προσέλευση, βοηθάμε την δασκάλα να «χτίζει» την εξέλιξη του παιχνιδιού-μαθήματος, αλλά κυρίως, βάζουμε ένα λιθαράκι στην «σχολική συνείδηση» του παιδιού μας, διδάσκοντάς του με αυτό τον τρόπο «την αρετή της συνέπειας» έτσι ώστε να μάθει να είναι ενεργός μαθητής σε όλα τα σχολικά του χρόνια!